Teodor med kompis på Kidzania

Då vi flyttade hit på Teodors födelsedag hanns ju inte ngt kalas med för kompisarna. Därför ville
nu Teodor bjuda med sin bästa klasskompis Immanuel från Sydafrika på Kidzania istället. Sagt o gjord, vi plockade
upp Immanuel på vägen dit och väl där var det två förväntningfulla killar som skulle  checka in. Immanuel hade varit där
ett par gånger innan och var innehavare till både körkort o kreditkort. På bådas önskelista stod högst upp
att flyga flygplanet. Tyvärr sandades denna dröm efter att de dessutom stått i kö för att få flyga med att
simulatorn gick sönder. Först en gång och därefter lagades den, men när de var nr två i kön och nästan framme
var det dax igen för ett haveri. Men de hade haft kul ändå när vi hämtade ut dem 5 timmar senare, då hade Teodor också
tagit körkort. Vi frågade om det var svårt att ta körkort och fick till svar att det var bara att stå i en lång
kö och sedan betala så var det klart!

Samtidigt passade jag o Cornelia på att ha en riktig tjejdag. Cornelia fick bestämma mat och vart vi skulle gå.
Det blev förstås klädaffärer och provrum och vi tog oss riktigt tid att titta och prova.
Cornelia berättade också för mig vad hon tyckte om nu för tiden och inte. Vad jag kan titta efter o köpa och vad jag helt enkelt kan låta bli för att hon blivit stor o ändrat smak. En mysig dag och jag fick många goa kramar.

Det blev även en god fika innan det var dax......

....att checka ut killarna från Kidzania. Väl hemma hade Adam kommit från jobbet och
vi åt Tacos o Immanuel sov över hos Teodor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar