Kamelridning eller dromedar som vi säger




Jag hade kunnat ge mycket för en bild på damen som sitter på kamelen bakom Adam o barnen. Jag hann inte få
med det på bild men när de gav sig av och kamelen reste sig höll tanten på att slå i backen med besked. Hon hängde stel som en pinne fram över halsen på kamelen. Hon skrattade själv gott åt händelsen liksom
alla som stod runt i kring uppstigningen.

Kamel nummer två var en sur en. När jag o Helen skulle hoppa upp sträckte jag fram handen för att han
 skulle få lukta på den. Snapp sa det och han mer eller mindre högg mot min hand.
Munkorgen hjälpte kan man säga. När vi vände i kurvan här på bilden var det psykning
som gällde för att hålla honom i schack. Jag tror vi vann för han nafsade inte
 då men han var mycket närgången.

Mitt under ridningen fick både jag o Helen syn på en A380 från Emirates under pågående inflygning
till Dubai. Härlig syn från kamelryggen.

Corenlia o Teodor provade snowboarden också. Lite övning inför
skidresan till Alperna om ett par veckor.


1 kommentar:

  1. WOW! Härligt!!! Får mig att minnas tillbaka till Karachi, Pakistan, 1990. Åsa & jag på Dromedarryggen :) . Lite läskigt vid uppstigning och nedstigning vill jag minnas...Skrattade gott! KRAM

    SvaraRadera