Dubai Mall med Pernilla

Så kom Monaco-minnena .....en Arman....

...den gången var det pants, kavaj o Palladiumkängor. Har precis sett kängorna
 dyka upp i modeblaskorna igen....

Dubai Mall avklarade i raketfart. "Stå där ...nu går vi vidare...." "världens största
glas i ett stycke...."

"Ställ dig där brevid" . "Varför det?" Jaha, är det en kopia på världens
högsta hus." Ja då står jag här ....blir det bra"......." Ja,  nu ska vi vidare
nu börjar fontänen om 2 min....perfekt "

"Titta hit Pernilla" Va ? "Ja hit, jag ska ta en bild på dig vid fontänen...."

Första gången jag såg den från sidan, men det var väl så fint faktiskt.

"Har du tagit kort?" Ja. "Då handlar vi nu och åker hem med middagen
till Adam o Barnen...."
Världens största Mall på under 2H. Vi hann se allt och dessutom shoppa lite
och få med oss färdig middag hem....man skulle kunna säga
"världens snabbaste sightseeing" i denna "världens-största-nyaste-högsta-stad"


Kvällen efter tog vi det lite lugnare...

...det blev några goda drickor i Madinat Jumeirah.

...lite shopping, som här :  en cameldiskhandduk

..och lite kultur i form av en schysst gammal dörr.
Hade jag haft "gott om råda" hade jag slagit till på
denna för 45000AED .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar