Lite vardagsbestyr

Cornelia fick pengar av mormor o morfar på födelsedagen och
för att kunna hålla reda på hur mycket hon har innestående hos mig gjorde
 vi en kassabok. Hon ville köpa en whiteboard och när vi tittade på priset
på hyllan var det 79 DHR. När vi kom till kassan frågade jag vad den kostade
och då fick vi svaret 68 DHR. Cornelia slängde sig ner på golvet för att
kunna korrigera de 11 DHR hon hade mer  då hon redan skrivit
in att den kostade 79 DHR. Bra "bokförerska" kan nog bli revisor
om det fortsätter så här.

Jag och Adam började i veckan med squash istället
för tennis, då det nu är för varmt att spela ute. Det ligger på 38 grader
svala dagar o ända upp till 43-44 varma. Det blir inget tennisspel av det,
det blir mest att man står och bollar, så det var lika bra att byta så
det blir lite tempo igen

Båda barnen spelade pingis under tiden vi spelade squash men
de ville förstås prova på denna roliga sport. En sport som Teodor tyckte var
mycket rolig. Kul vinklar och att vara förutseende på kort tid var man ska
stå för att träffa bollen nästa gång. Igår fredag fick Teodor en match av
Adam innan Adam spelade med Richard. Denna gång blev det med skor eftersom
de denna dag bilden togs hade svarta sulor på skorna

Adam skulle gå in o visa ett bra slag o hjälpa Cornelia - då hon har tennis takter
i sig - då drog han till så bra att det tog på hennes näsa !

Meme o jag beslöt oss för att åka till Satwa och prova skräddarna. Det är ett tygområde med
textilier och skräddare. Vi letade, men hade även fått tips av en tysk mamma, och till
slut blev det beställt 1 klänning till Mem o 2 till mig. Vi får se hur de blir. De ska hämtas efter 10 juni.

Efter Satwa tog vi även en tur till Karama. Jag skulle hämta ett band hos "Dogge Doggelito"
o Mem skulle slå till äntligen! Det blev en liten väntan på en justering i deras "Lounge".
Det skulle vara ta 5min..............men det tog nog 35.

Efter det var vi hungriga och vi tog oss till Lime Tree Cafe innan det var dax att hämta
barn på skolan igen.

Far o son på solsidan

En skön stund på stranden. Det är varmt nu men inte för varmt fortfarande svalkande i vinden.

Tjejligan sov över hos Cornelia.
 Emma o Sofia är grannar här på Oceana, men även
klasskompisar i samma grade på skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar