Sjuk i en vecka och mer.

Efter eller rättare sagt samma morgon vi skulle på brunch bröt det ut en dunderförkylning för mig. Har varit helt däckad i 5 dagar och sen fortsatt rejält förkyld. Försökte mig på en golfrunda som jag fick avbryta och snällt lägga mig i klubbhuset och vänta in Adam. Länge sen jag yrade men Adam sa att två av nätterna var han orolig för mig och fick knappt kontakt. Halsont, feber huvudvärk, ont i bihålorna, snor som håller på att kväva en, hosta tills man kräks, ont i lungorna och sen även total blockering av smaken. Så här i efterhand när jag snart är bra igen kommer tankarna på det otäcka coronaviruset. Läste att det var några som strukit med nu igen och smittat ytterligare 10.....vet inte om jag vill veta. Smittokällan lär vara från någon kamel i Saudi Arabien och den lär även härja i Qatar förutom här i UAE. Huga! Länge sen jag var så här sjuk. Kommer man till Sverige och har denna symtom blir det karantän...om man vistats i denna region.
Vad som hände när jag låg sjuk var att barnen började visa att de har organisationsförmåga. Teodor skrev inköpslista och båda var mycket hjälpsamma och var klara i tid för att åka till skolan utan tjafs o bråk. Nu är jag "bara" förkyld och snyter mig i parti och minut. Har piggat upp mig med lite lagom sjuksyssla så som att plantera de balkongblommor vi köpte innan jag föll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar